Key Account Manager

Vi søker Key Account Manager med ansvar for vår nordiske bil og mobilitetsportefølje.

Key Account Manager

 Vi søker en operativ, strukturert og fremoverlent Key Account Manager med ansvar for en av våre viktigste kundeporteføljer. Du vil være en nøkkelspiller for oppfølgning og videreutvikling av våre salgsaktiviteter og oppdragsutførelse mot porteføljen, samt ansvarlig for å bygge og utvikle langsiktige relasjoner med ledere og nøkkelpersoner hos disse. Du vil være ansvarlig for å følge opp og implementere avtalene internt, og sørge for at all relevant personell har god kjennskap til disse. Stillingen vil ha en variert arbeidshverdag med noe reisevirksomhet, primært i Norden, samt vårt kontor i Spania. Videre vil du bli del av et ungt og motiverende team lokalisert i nytt hovedkontor på Alnabru bestående av 6 personer med ulik bransjeerfaring, og du vil rapportere direkte til Group CCO.

Høres dette spennende ut? Da hører vi gjerne ifra deg.

Arbeidsoppgaver

  • Ansvarlig for kundene innenfor segmentet bil og mobilitet
  • Bedrive aktivt salg og markedsføring av Vikings produkter og tjenester
  • Tett arbeid mot bilimportører og bilprodusenter i inn- og utland samt egen organisasjon
  • Noe reisevirksomhet, primært i Norden og til Spania må påregnes
  • Utforme anbud og delta i anbudsprosesser
  • Implementere nye avtaler, utforme retningslinjer for hvordan avtalene skal håndteres samt opplæring av ansatte på kundesenter
  • Rapportering av tall og statistikk, samt analyse av utvikling og resultater
  • Løpende kontakt og dialog med nøkkelpersoner hos kundene

Den rette kandidaten har:

  • Høyere utdanning innen salg eller markedsføring. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • 3-5 års erfaring fra lignende rolle. Erfaring fra bilimportør eller bilprodusent vil være en fordel
  • Interesse for bil og kjennskap til bilbransjen og bilgarantier
  • Erfaring med å jobbe på tvers av ulike landegrenser, samt å delta i møter med større internasjonale aktører i inn- og utland
  • Skriver godt og er komfortabel med å holde presentasjoner for større grupper på både norsk og engelsk
  • Gode excel-kunnskaper og god kjennskap til Office produktene for øvrig

Personlige egenskaper:

  • Høyt engasjement og pågangsmot
  • Du jobber systematisk og målrettet
  • God forretningsforståelse
  • Stor arbeidskapasitet
  • Et godt øye for detaljer

Vi kan tilby:

  • En spennende KAM-stilling med store påvirkningsmuligheter
  • Konkurransedyktig betingelser
  • Variert arbeidshverdag med frihet under ansvar
  • Nyoppussede kontorlokaler på Alnabru
  • Gode karrieremuligheter i et selskap i vekst og med ambisjoner

Tiltredelse: snarest
Søknadsfrist: snarest, mottatte søknader vil behandles løpende
CV og søknad sendes til sjb@vikingredning.no