Nøytral tredjepartsvurdering av unormal slitasje
Ved innlevering av leasingbil eller skifte av leietaker vil en nøytral vurdering av bilens unormale slitasje gjøre arbeidshverdagen til merkeforhandlere og leasingselskaper enklere, og konfliktene færre.
Hva er unormal slitasje?
Unormal slitasje defineres som slitasje utover det som kan forventes etter å ha kjørt bilen i en bestemt leieperiode, eksempelvis tre år. Dette gjelder også utstyr som er defekt, mangler eller feilaktige reparasjoner. I tillegg vil manglende service defineres som unormal slitasje.
Eksempler på unormal slitasje
Interiør
Hull i dashbord
Hull eller rifter i tepper, setetrekk, dørtrekk, taktrekk eller lignende
Møkkete tak- og setetrekk som krever rens eller annen behandling
Skader på sikkerhetsbelte
Karosseri
Riper og subbeskader som ikke kan rubbes og poleres bort
Frontruteskade som må repareres eller byttes pga. skade i synsfelt
Skader på frontlys, blinklys og lignende
Flere enn to «parkeringsbulker» med diameter på opptil to centimeter
Bulker som må rettes og lakkeres
Omfattende steinsprutskader (ned til metall)
Vi vet hva vi skal se etter
Hva som er unormal slitasje, er ikke alltid så lett å se med det blotte øye.
Vi har gode rutiner og rapporter som fanger opp det du trenger å vite. At vurderingen utføres av en nøytral tredjepart er positivt for kunde, men også for deg. Oppdager vi noe er det leietakers ansvar å betale for utbedring.
Hvorfor bestille vurdering av unormal slitasje?
Bilen skal ikke ha unormal slitasje
Ved innlevering etter endt leieperiode eller ved eierskifte av leasingbil skal ikke bilen ha unormal slitasje. Det å vurdere bilens unormale slitasje er derfor nyttig, både for å unngå konflikt med kunde og for å slippe kostnader i forbindelse med utbedring av slitasje.
Unngå konflikt
Som leietaker er det lett å tenke at leasingselskap eller merkeleverandører smører litt tykt på ved vurdering av bilens slitasje etter endt leieperiode. En vurdering fra en uavhengig tredjepart er 100 % nøytral, uten intensjoner om å tjene penger eller «lure» kunden til å betale mer enn nødvendig.
Enklere hverdag
Med vurdering av unormal slitasje fra en nøytral tredjepart som en del av rutinen og deres praksis, blir arbeidshverdagen mer forutsigbar, mindre konfliktfylt og enklere for alle involverte.
Fornøyde kunder
Gode rutiner, kunnskap, erfaring og profesjonalitet verdsettes alltid.